سلام امروز می خواهیم یکی از کتاب های بنیادی شیعه رو براتون معرفی کنم و همچنین این کتاب رو برای دانلود و استفاده شما عزیزان قرار بدیم. این کتاب ارزشمند تالیف عالم بزرگوار ثقه الاسلام کلینی هست که احادیث زیادی از اهل بیت علیهم السلام رو به صورت موضوعی دسته بندی کرده اند، که هم متن عربی و هم ترجمه فارسی و در بعضی موارد شرح روایات رو آورده اند. تمامی روایات با سند و ذکر اسامی ائمه علیهم السلام و ذکر دقیق نام آورده شده است. این کتاب می تواند برای دوستانی که کارهای فرهنگی نجام میدهند، بسیار مفید باشد. برای روشن شدن ارزش این کتاب به کلام چند تن از بزرگان اشاره می کنیم.
جهت مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید…

 s4.picofile.com/file/8162070634/osol_kafi_4jeld_shiabooks_ir_.zip.html

 

جهت تعجیل در فرج: 

 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

 

کلام بزرگان در مورد کافی:
کتاب الکافی به اندازه‌ای با اهمیت است که شیخ مفید از معاصران کلینی درباره کتاب می نویسد: کتاب کافی از برترین کتابهای شیعه و پرفایده ترین آنهاست.[۱]در تنقیح المقال نیز آمده است: علامه شیخ عبدالله مامقانی درخصوص کتاب کافی می نویسد: همانند کافی در اسلام نگاشته نشده و گفته میشود این کتاب بر امام زمان عرضه شده و آن حضرت آن را پسندیده و فرموده است: این کتاب برای شیعیان ما کافی است. کتاب شناس بزرگ، علامه شیخ آقا بزرگ تهرانی نیز می نویسد: کافی برترین کتب اربعه است و مانند آن درباره روایات اهل بیت نگاشته نشده است. محمد بن مکی عاملی (شهید اول) می گوید: کتاب کافی در علم حدیث است و شیعه مانندش را ننوشته است. [۲]
شیخ زین‌الدین (شهید ثانی) نیز می گوید: به جان خودم هیچ نویسنده ای مانند کافی را به رشته تالیف در نیاورده است. و قدر و منزلت کلینی و جلالت او از این کتاب نمایان است.
محقق کرکی میگوید: این کتاب از احادیث شرعی و اسرار دینی مقداری جمع آوری نموده که در کتاب دیگری یافت نمی شود.

پاورقی:
[۱] .تصحیح الاعتقاد ، شیخ مفید ، ص ۲۷
[۲] . علامه مجلسی ، بحارالانوار ، ج ۲۵ ، ص ۶۷



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :

موضوع :
آرشیو , اسلام , کتاب ,  ,